~ღ~ De omnibus rebus et nonnullis aliis~ღ~

Alla inlägg under april 2010

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 23 april 2010 19:43

De e såå tröttsamt att va trött hela tiden... vill ba va pigg, frisk å helt återställd... palla va sånn här....

Förra veckan va jag ju sjuk å inte riktigt återställd så kommer detta usch... inte tid med det här...Jobbig vecka...

Nästa vecka e de dax för hemtenta...

Skulle på fest idag men hoppa det kommer nog stanna i soffan ikväll... nästa helg blir de inflyttningsparty å sen en heldag med S så mysigt!

Måste ba säja STOOORT GRATTIS Till väldens bästa S för hon fick VG+ på sitt första prov hihihi, du e så duktig gumman! Keep up the good work, de här kommer gå galant!

PUSS

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 19 april 2010 00:50

Just nu känner jag verkligen ingen ork för någonting överhuvudtaget...

Måste gå igenom texten och gruppuppgiften innan jag går och lägger mej sjklart vänta jag med det till sista sec... skall upp 5.30 brrr...


Ibland blir jag sååå trött på att behöva försvara, förtydliga eller definiera saker... trött på att det alltid är vissa personer som nästan jämt skall motarbeta eller missförstå eller helt enkelt inte lyssnar till vad som egentligen sägs, utan får det till något helt annat med ett helt annat syfte där dem snarae går till försvarsställning och argummenterar emot,... WTF... thats not what things are about!!! Så trött på det, står mej upp  i halsen...det finns faktiskt flera sätt att se på saker, och de handlar inte alltid om rätt eller fel eller att de andra synsätt och perspektiv som finns inte betyder något å inte är bra, ibland handlar det till och bara om att uttrycka sig olika, ffs... ORKA!...

Ta saker för vad dom är istället för att gö dom till något som inte finns eller har en helt annan mening...

Man kan faktiskt förstå utan att behöva hålla med, men man kan också både hålla med och förstå men ändå kunna se saker på andra och flera sätt...





Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 18 april 2010 01:12

Vart ju helt utslagen ett par dagar dessvärre, MEN är på bättringsväg, hostar fortfarande så förbannat men hoppas de försvninner snart oxå.

Gick nog ut en dag förtidigt men de gick bra.

Gjorde det som skall vara vår huvudintervju för vår B-Uppsats i torsdags i Varberg.

Det gick bra... dock kanske det var fel person vi använde men vi får se vad som händer, processen är i tidigt stadie och vi kommer inte sätta igång ordentligt förän efter denna delkursen är avslutad alltså efter den 29:e.

Massa grejer  vi har att göra tills dess, massa gruppuppgifter, blandannat en skriftlig uppgift som skall in på Måndag och som skall redovisas på Seminariet samma dag som vi knappt börjat me, erhm ja planeringen har inte vart den bästa men vi får försöka fixa det...

Sen e de Hemtenta som gäller nästnästa vecka...segt...

Ogillar metod biten, inte alls lika kul som teori biten...

Inte riktigt min grej med alla dessa enkäter, strukturer, dataprogramm, statistik å annan shit... men men vi får väll se, får ta en sak i taget...

Alltså är det ett senare bekymmer...


Så är det...


Börjar äna hopa sej nu dock... mkt runt omkring som skall fixas å grejas...


Från en sak till en annan... asså jag kan ha en vilja av stål, när jag väl bestämmt mig för något... MEN när man väl gett efter för frestelse är det som man går över nån osynliggräns och går man över den e man verkligen tillbaka på ruta ett...

Temptation is a bad thing ... nästan alltid!

Kanske dax att ta tag i saker en gång för alla...

Well de e ju ba upp till mej att se till att det händer... ingen annans ansvar.

Förutsättningar är dock något annat som man inte alltid kan rå över... men återigen får man väll se till det man har och inte till det som man inte har... vilket ofta dock händer... som oxå är rätt dåligt... och inte alltid så enkelt att låta bli...

Så är det, så var det och så blev det!

Ha de gött allihop!

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 14 april 2010 22:57

Frång ingenstans har jag åkt på en dunder förkylning, började lite smått i Fredags, blivit bara värre sen dess, låter som en kraxade kråka, ont i halsen, lungorna och bröstet, hostar och slemmar, feberyra,ont i huvudet och bihålorna!

Fan va jag hatar det!

Har så jäkla mkt å göra i skolan nu oxå... vet inte riktigt hur vi skall få ihop vårt grupparbete nu i med att jag e sjuk, en är på utbildning idag och i mon och den tredje skall jobba på Fredag, dessutom kan typ inte folk i helgen...och på Måndag har vi seminarium...

Vill ba bli frisk nu... palla va sjuk...kurerar mej och hoppas på det bästa!  

Allt traskar på, dagar kommer dagar går, dagar, månader och år... det är när man blickar bakåt som man verkligen kan reflektera över det gångna och allt som hännt.

När tiden lunkar på i sin sakta lunk utan att något extremt händer lägger man inte alltid märke till det lilla i vardagen.

Det som man egentligen bör ta till vara på... Många känner till ordspråket "Carpe Diem"- Fånga dagen... för visso, men jag tycker "Carpe Punktum" är något bättre alltså "Fånga ögonblicket"-"Catch the moment"...

Det är dock svårt att leva i nuet, allt för mycket tid går åt till att minnas det gamla, fantisera och drömma om framtiden... givetvis är det också viktiga ting, eftersom påminnelser av våra livserfarenheter är lärdomar vi har nytta av och fantasier och drömmar ger oss strävan att kämpa framåt mot våra mål, men man får inte glömma av nuet. Detta får mej att tänka på ett  citat jag läste någonstans "Alla dessa dagar som kom och gick inte visste jag att det var  livet"!

Det är en reflektion som jag tror många kan känna igen sig i givetvis med olika definitioner but still...


Jag kom och tänka på en del av detta när jag härom dagen diskuterade ålder, och vissa av mina vänner uttalade sig med en negativ klang när de pratade om att fylla år och bli ett år äldre... jag själv också till en viss del... dock har jag ingen direkt åldersnojja... det är bara det att jag undrar ibland vart alla dessa år tagit vägen, när blev jag så här gammal?! Det känns som tiden bara rusat iväg,det känns ibland som jag fyllde 20 igår!

Dock när jag reflekterar  tillbaka inser jag hur mycket jag vuxit och utvecklats hur mycket jag faktiskt gått igenom och hur mycket livserfarenhet jag egentligen faktiskt har trots att att det inte känns och trots att jag inte känner mej som min ålder...

Det är nog nyttigt dock att försöka leva lite mer i nuet, ta tillvara på det som betyder något och som finns just nu och göra det bästa av allt i alla tider... fånga ögonblicket och fira små som stora saker i livet... För vi lever ju trots allt bara detta liv en gång...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 8 april 2010 00:01

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade, sorry folks! Har haft fullt upp verkligen!

Nu i påsk tog jag mej lite ledigt och var i Italien och besökte ett vårigt och mycket vackert Milano :) Vi var också och såg Inter spela på San Siro, mycket nice! :D


Skolan är i full gång hela tiden! Fick G på min Bourdieu uppgift alltså den individuella de va de högsta betyget man kunde få på den, fick mkt bra kritik dock och min lärares slut kommentar var; "Utmärkt!" Så de känns bra, nu e de ba hemtentan vi skall få tebax på den delkursen oxå, håller tummarna!

En ny delkurs(3) är påbörjad, flera delmoment med en avslutande hemtenta, sen e de B-uppsats som skall genomföras de sista på terminen!

Goosh! Haha ja en dag i taget en sak i sänder ;)


Sen vankas de sommar... hum... undra hur den kommer se ut och undra vart jag bor...

Mycket som skall fixas!

Naj, nu blir de plugg!

Ha de gött folks!

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja, vi känner varandra väl och umgås regelbundet
 Ja, Vi är bekanta
 Nej, men vi har snackat på Internet
 Nej, vi har aldrig träffats eller pratats vid

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards