~ღ~ De omnibus rebus et nonnullis aliis~ღ~

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

True Feelings

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 14 maj 2010 03:30

Shit nu var det ett tag sen jag skrev här igen, antar att jag helt enkelt och rent ut sagt har häcken full å den energi och tid som blir över läggs på annat dessvärre...

Så är det, men ni är tappra ser ju att det är några som allt är inne och kollar, vet inte vilka ni e men hihi gulligt! Eller jo en vet jag S hihi du e bäst babygurl! ;)

Tiden rullar på vi håller nu på att skriva B-Uppsats, inte mkt tid kvar, snart har jag gått ett helt läsår, sjukt vad tiden går fort asså!


Jag orkar egentligen inte skriva så mkt om vad som händer runt omkring och i mitt liv faktiskt...

Men på senaste tiden har jag vart rätt down... jag har huvudet ovanför ytan so its okey... dock har vissa grejer som hänt det senaste gett mej en påminelse av viktiga insikter som jag redan har och vet men de är skönt och bra att få de ibland även om de kan kännas tungt...

Det är verkligen så viktigt att försöka ta tillvara på det man uppskattar och har just nu speciellt människor runt omkring en för man vet aldrig när det kommer förändras...


Dock är jag en aning kluven mitt i alltihopa... jag vet att man inte skall se till små saker, för vissa sånna saker e ba inte värt att lägga energi på för vad betyder de egentligen i de stora loppet lixxom...men ibland blir de så ändå, man måste sätta ner foten för de e droppen som får bägaren att rinna över....


Ledsamt, tröttsamt och ba väldigt tragiskt att de ska va som de e och alltid ha vart, men fortfarande hoppas på att saker skall förändras genom att man säger ifrån på skarpen fast jag egentligen vet att de inte kommer förändra ett skit... vissa saker gör inte det... de kommer aldrig förändras...vissa personer kommer heller aldrig att förändras därför kommer de alltid va som de har varit... å då e frågan om de inte e bättre å skita i allt å ba gö de bästa av de man har...

Men å andra sidan kan man inte stå ut med vad som helst och definitivt inte hur mkt som helst...

Och jag är helt ärligt så sjukt trött på de... de står mej upp i halsen även om jag har levt med denna bullshit hela mitt liv i princip...

Asså det man kan rå över å välja över det kan man oxå göra nått åt genom att välja att man inte vill va en del av det... man kan välja vad man vill stå ut med...

Livet e fan för kort för att gå runt å va olycklig över saker man egentligen inte behöver lägga energi på i sitt liv....


SVÅRT! Så jäkla svårt å hitta en balans där asså...

Svårt att förklara helt vad jag menar också...


Ta en dag i taget, en sak i sänder, ta till vara på det man uppskattar och värna om människor man bryr sej om, fast samtidigt inte låta sig trampas på och stå ut med vad som helst men ändå inte lägga energi på små grejer som egentligen inte betyder något, utan lägga energi på att leva livet  fullt ut under de förutsättningar man har, och göra det bästa utav allt i princip. Försöka leva livet utan ånger och förtvivlan över saker som man egentligen inte behöver eller kan ändra på.

För vi lever ba detta liv en gång och vi vet inte när de kan ta slut!

Finns hur mkt som helst att säga om det här men jag avslutar nog där...

Va rädda om varandra och ta hand om er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 29 februari 2012 21:46


Mycket som hänt, mycket som händer och mycket som skall hända och som måste ske... Kaos!      ...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 30 januari 2012 23:08


Haha goosh alltså vi är sådana beroendemänniskor alltså all of us... flock djur som agerar och tror att vi inte påverkas av de rådande mekanismer i samhället som gör att vi alla är lika på ett eller annat sätt. Alla är vi unika men ingen undkomm...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 9 december 2011 00:26


I guess everything happens for a reason... somtimes its hard to see though... Men med allt ont brukar alltid finnas något gott med... Sjukt tacksam för mkt i mitt liv och många människor som finns i mitt liv!   Galet att tiden går så fort... ...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 16 november 2011 02:59

Klarade tentan!!!!!!!!!!!!! Me so happy! Juridisk översikts kurs(JÖKEN) ✓check!.. Fortsätter nu juridiken med socialrätt! Damn! Mkt som händer just nu... galet vad saker och ting kan vändas upp och ner på 2sec! Hoppas på det bästa och gö...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 14 oktober 2011 23:11


I can give you a hint though! Tentaplugg i feberyra = dubbel tentaångest! Stress, Press, Ångest! Breath it, Feel it, Live It! The only thing to do though is to suck it up an carry on!   ...

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja, vi känner varandra väl och umgås regelbundet
 Ja, Vi är bekanta
 Nej, men vi har snackat på Internet
 Nej, vi har aldrig träffats eller pratats vid

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards