~ღ~ De omnibus rebus et nonnullis aliis~ღ~

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Ånger och Konsekvenser

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 20 augusti 2010 01:18

Jag tror alla har något som man önskar att ha ogjort, det finns vissa saker man också önskar aldrig hänt osv. Det finns säkert även mycket man gjort och sagt som man helst av allt hade velat radera eller få göra om.

Jag har gjort mycket dumt i mitt liv... Många saker förstår jag inte ens varför...

Det är dock saker som alla har gett mej en och annan läxa... och som jag faktiskt av dem allra flesta tagigt lärdom av och gett mej livserfarenhet som jag kommer ha med mej för alltid.

Vilket egentligen också känns som något av det viktigaste...

För det som redan har hänt kan man inte få ogjort... och det finns en mening med allt...

Jag är verkligen allt annat än perfekt och oh ja, jag gör och har gjort mycket fel och misstag... vilket är mänskligt.... men saker som jag gjort och ångrar där tror jag nog dock de mesta har blivit störst konsekvenser för mig själv och ingen annan ...

Jag själv har fått stå till svars för mitt handlande och fått lära mej en läxa där efter... vilket inte är mer än rätt....!


Men det är när man har ånger och de blivit konsekvenser för någon annan av sitt egna handlande som de är illa!

Då bör man ju givetvis stå sitt kast och ta konsekvenserna av de som blir utav det med...

Sorligast är dock när folk inte gör det. Och inte tar emot lärdom av dessa läxor samtidigt som dem kanske inte heller vågar stå för sitt agerande och handlande! När folk inte kan erkänna att dom haft fel eller vågra be om ursäkt för något dem gjort...De kan va riktigt illa....

Men hur man vill leva sitt liv är som sagt upp till var och en...dock blir de konsekvenser av allt... frågan e ba vem som får stå till svars för dem?!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 29 februari 2012 21:46


Mycket som hänt, mycket som händer och mycket som skall hända och som måste ske... Kaos!      ...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 30 januari 2012 23:08


Haha goosh alltså vi är sådana beroendemänniskor alltså all of us... flock djur som agerar och tror att vi inte påverkas av de rådande mekanismer i samhället som gör att vi alla är lika på ett eller annat sätt. Alla är vi unika men ingen undkomm...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 9 december 2011 00:26


I guess everything happens for a reason... somtimes its hard to see though... Men med allt ont brukar alltid finnas något gott med... Sjukt tacksam för mkt i mitt liv och många människor som finns i mitt liv!   Galet att tiden går så fort... ...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 16 november 2011 02:59

Klarade tentan!!!!!!!!!!!!! Me so happy! Juridisk översikts kurs(JÖKEN) ✓check!.. Fortsätter nu juridiken med socialrätt! Damn! Mkt som händer just nu... galet vad saker och ting kan vändas upp och ner på 2sec! Hoppas på det bästa och gö...

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 14 oktober 2011 23:11


I can give you a hint though! Tentaplugg i feberyra = dubbel tentaångest! Stress, Press, Ångest! Breath it, Feel it, Live It! The only thing to do though is to suck it up an carry on!   ...

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja, vi känner varandra väl och umgås regelbundet
 Ja, Vi är bekanta
 Nej, men vi har snackat på Internet
 Nej, vi har aldrig träffats eller pratats vid

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards