~ღ~ De omnibus rebus et nonnullis aliis~ღ~

Alla inlägg den 9 april 2009

Shit nu har jag sökt in till Universitetet Socionomprogrammet(210hp)! :D


OMG... känns lite overkligt, nervöst, undra om jag kommer in?!

Funderar på att söka några fristående kurser också som backup , finns inget som säjer att jag 100 kommer in på dem heller men då finns de iaf fler chanser att jag kommer in på något...

Jag är ju jäkelens intresserad av antropologi och sociologi även statsvetenskap intresserar mig en aning.

Men tänkte iafl söka kurserna Socialantropologi(30hp) och Sociologi grundläggande perspektiv(15hp) båda ger heltids studier då en termin.

Sen finns de ett Kandidatprogrammet i Globala studier(180 hp) som verkar mäkta intressant men mja... kanske dock är inne lite mer på de banor jag ville inrikta mej på förr dessutom verkar det ganska komplext... hmm men dock väldigt intressant som sagt...

Lite osäker men ska prata med dem på Studievägledningen på Tisdag för lite vägledning... går att söka kurser och program till den 15April så har knapp men tid nog att bestämma resterande val av kurser eller program!

 Spännande!


Måste se till å fixa den här terminen först ba :S de e ju en fördel lixxom...känns därför konstigt att börja planera och förbereda hösten redan.... men men på tal om de måste nog fortsätta här inlämninguppgift som ska in imon oxå har jag ju ett delprov att göra imon med...... segt.... distanskurser suger ganska mkt ibland.....eleverna är inte lediga men lärana är... give me a break lixxom men nä nä...

Aja  ha de gött allihop och GLAD PÅSK!

Shit mörbultad efter dagens träning... haha shit asså min puls har nog aldrig vart så hög.... men men... alltid segt å träna när man har ont med värk i rygg å mage å blöder ofantligt... ja jävla mens!

Har precis duschat ska ska strax fixa lite käk sen ska jag börja med plugget.

;) Skönt väder ute idag :D me like...

Läste på text tv igår om att de just nu råder en drastisk ökning av socialbidrag i kommunerna.

För det första de e lågkonjunktur, Arbetslösheten är hög och den stiger efter nya regler är många inte kvalificerade till a-kassa eller har inte rätt till de på annat sätt, dessutom är de stora ändringar gällande sjukförsäkringar och de har dragit ner på både de ena och de andra!

Så helt ärligt vad förvänta dom sig?

Givetvis är det också då ungdomar som drabbas hårdast...


Asså jag hoppas verkligen folk går å röstar nästa år.

Blir verkligen irriterad på folk som  inte gör det och även när de gäller folkomröstningar osv. å sedan sitter å gnäller om de...

Då har man ju inte heller vart med och försökt påverka... så gnäll itte då lixxom!

Och även folk som inte har någon åsikt eller inte håller med rösta blankt då... de e också ett sätt att försöka påverka iafl få fram sin åsikt om vad man tycker om de som finns!

Givetvis skall man inte rösta på något parti tex. bara för att rösta... utan man skall rösta på något man tror på och håller med om... alltså ta reda på fakta innan, annars som sagt rösta blankt!

Folk gnäller hej vilt om att man i dagens läge inte kan påverka å bla bla bla, men många skiter ändå i de mest uppenbara,konkreta och enklaste sätten att göra det på?!

Inte alla lever i länder med demokrati, vi här tar det för givet, och ibland som sagt gnäller på att det inte spelar någon roll ändå eftersom vi måste anpassa oss efter EU osv, osv osv, ja men vi har fortfarande våran rösträtt och den tycker jag absolut man skall utnyttja de tillfällen då de ges!

Så var med och påverka ffs! Ingen kan göra allt men alla kan göra något,Varje enskild individ kan vara med och försöka påverka!

 "If You Stand For Nothing You Will Fall For Anything!"

Well så e de...


Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja, vi känner varandra väl och umgås regelbundet
 Ja, Vi är bekanta
 Nej, men vi har snackat på Internet
 Nej, vi har aldrig träffats eller pratats vid

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards