~ღ~ De omnibus rebus et nonnullis aliis~ღ~

Alla inlägg under april 2009

Ohh vilken underbar helg, riktigt sommar väder!

Älskar verkligen Gbg på vår och sommaren det är verkligen helt oslagbart!

Tack för i helgen folks! Ni har verkligen förgyllt min helg!

Nu e de nya tag å riktiga krafttag asså... bara skola å plugg som gäller nu fram tills  de e slut asså!

Ha de gött alihop! C ya!

Helt mör efter träningen idag... känns så himla bra :D!

Kommer dock ta tid innan kroppen vant sig och det börja hända grejer.... men det gör inte så mkt... jag vill gö de på rätt sätt denna gången, och jag har inte enbart som mål att gå ner i vikt, utan även få bättre kondition, bygga muskler, skapa rutiner gällande både träning och kost, en hälsosammare livsstil på heltid helt enkelt!

Annars brukar jag va en periodare med det mesta... de i sig har blivit som ett invant mönster... rätt tufft att bryta sånnt. Men de mesta går bara viljan finns där ;) Så därför e de slut med dessa perioder nu ska de ske på rutin, kontinuerligt... med endast vissa undantagsfall... Så är det...

Dessutom är det nått jag vill väldigt gärna och har jag väl bestämmt mej för det så är jag ganska beslutsam och gör det... är dock realistisk.... asså inte helt besatt... och vet att de finns omständigheter som gör att man inte alltid har de förutsättningar som behövs under en viss tidsperiod för att nå de mål man strävar efter , det är dock inte hela världen för går de itte ena gången så går de andra, de e ba å kämpa på  , ta nya tag!


så himla skönt väder ute...

Men jag MÅSTE verkligen plugga idag! Egentligen hela helgen men skall hinna med lite roligt oxå ;)....

Sjukt mkt annat som tagit upp tid det sista .... de jag gjort har vart definitivt värt det men mina tankar däremot aaagggrrrh blir galen....!

Tar upp så mkt energi och tid... får ingen ro och därmed itte gjort nått typ för jag kan itte koncentrera mej! Humm helt mör i hjärnan oxå efter all denna tankeverksamhet haha....

Well så e de... får försöka göra en insats här nu...

Ha de gott!

Yes snart kommer min nya soffa ;D

Me like! Dröjer dock typ 2v till... vilket e lite segt eftersom jag blir av med min gamla soffa imon..

Så då vet ni de ni som kommer på besök den närmsta framtiden jag har igen soffa så bered er på fliser i röven ;)

Ne men så e de sitter å frodar naturgodis, fick riktiga cravings i går, haha ja de såg ni ju va ju t.o.m tvungen  å skriva om de... så idag när jag å S va inne istan blev de en å annan gobit haha :P

De ska va gött å leva hehe.... nä men nästa vecka då kör de igång på riktigt so... ja innan allvaret unnar jag mej nått gott såhär till vardags ;)... har ju som sagt redan börjat.... men nu kör jag denna veckan sen e de step it up lixxom :D

Näe nu ska jag fixa lite gött käk kan ju itte bara leva på godis sen plugga!

Asså skulle jag få välja att leva med bara en sorts godsaker så hade jag lätt valt naturgodis! Så jäkelens mkt gött!

Speciellt de yoghurtdoppade gobitarna!

Och nä jag vet att naturgodis inte innehåller färre kalorier än vanligt godis och att de endast är nyttigare för att de innehåller en del nyttiga ämnen i tex nötter osv. Men spelar roll inte därför de slår vanligt godis med häst längder utan för att de e så fucking delicious! :D Besatt får sånna frodisar å cravings på de ibland asså haha farligt.

Nästan tur att de e så dyrt då de blir mindre lätt tillgängligt ;)

Detta blev det:

Min anmälan Höstterminen 2009 Universitet/Högskola

1

  • Socionomprogrammet
  • 210hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Normal undervisning
  • Utbildningsprogram
  • Göteborgs universitet , Göteborg
  • HT 2009
2  
  • Kurspaket: Sociologins grunder
  • 30hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Normal undervisning
  • Fristående kurs
  • Göteborgs universitet , Göteborg
  • HT 2009
3
  • Kärnkurs i socialantropologi
  • 30hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Normal undervisning
  • Fristående kurs
  • Göteborgs universitet , Göteborg
  • HT 2009
4
  • Socionomprogrammet
  • 210hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Normal undervisning
  • Utbildningsprogram
  • Lunds universitet , Helsingborg
  • HT 2009
5
  • Sociologi och socialt utvecklingsarbete
  • 180hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Normal undervisning
  • Utbildningsprogram
  • Högskolan i Halmstad , Halmstad
  • HT 2009
6
  • Sociologi
  • 30hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Normal undervisning
  • Fristående kurs
  • Högskolan Väst , Trollhättan
  • HT 2009

Läste att det var rekod många som sökt in till högskolor och universitet till hösten... så e de...lågkonjunktur...shit dom kommer sätta ribban högt asså...

 Så himla pirrigt,nojjigt, å sjukt nervöst, så mkt tankar...!

Tankar om framtiden, tankar kring nuet...

Shit har verkligen svårt att koncentrera mej på det jag måste göra nu...

Har verkligen SVIN mkt att göra...å de e typ ba 5 v kvar på terminen helt sjukt... fattar inte hur jag skall hinna med allt....

Gooosh mår illa när jag tänker på det....

Samma sak med jobb... helt seriöst... kan jag inte ba få ett fucking sommar jobb ... hur svårt ska de va lixxom.... jävligt uppenbarligen.... men de e klart... jag har inte så mkt i mitt bagage som väger tungt om man jämför med andra...än så länge dvs... aaa förutom posten då men hallåå haha ajo men visst finns ju itte en chans....

Så e de...

Fattarinte va dom tänker med de borde dom väll fatta att inte alla studenter faktiskt får sommar jobb.... de borde finnas typ som en a-kassa för studenter med...

De sjuka e att jag har a-kasse dagar kvar men dom får jag inte ta ut på sommarlovet eftersom jag e studerande fastän de e då jag faktiskt antagligen kommer vara arbetslös och helt utan någon som helst inkomst... så frustrerande..!

Så e de....

Mkt i livet som e frustrerande...

Förhoppningsvis löser det sej....mmm förhoppningsvis!




Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 16 april 2009 21:13

Gjorde förut en rostad bagel med sallad, cream cheese (philadelphia), Kallrökt lax, ruccola, rödlök och lite pepparrot!

Så fantastiskt gott! :D

Av ☀♥☀CocoLicious☀♥☀ - 15 april 2009 12:19

I Måndags kväll kom jag vid sex tiden hem till Göteborg , jag går i sakta lunk mot drottningtorget igenom centralen, jag ser och hör hur de stökar massa folk en bit bort framför mej , dom skriker och gapar, sjukter med sådana där knallpulver/raket grejs typ , när jag kommer närmre hör jag hur de blir mer högljudt och de börjar typ myllra, strax ser jag hur folk massan börjar springa riktning mot mej, jag var bara några m ifrån så jag vänder och börjar springa med alla andra i samma riktning som dem, i utgången möter jag en helsikes trupp med poliser som skriker ut här ifrån.

Gais-Helsingborg hade ju då spelat match.....å självklart va de huligan jävlar som stormade och börja bråka!

Artiklar:

(http://www.gt.se/nyheter/1.1532445/huliganerna-doda-dom)

(http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=488872 )

Videoklipp:

(http://www.gp.se/iframeGPTV.jsp?d=685&iheight=1600&insertUrl=http%3A%2F%2Fgptv.abcdn.net%2FabPlayer3%2Fdefault.html%3Fpath%3Dgptv.abcdn.net%2FTV-ARKIV%2FGoteborg%26playfile%3D12270_Centralen_i_kaos_efter_huliganerna_85459.pls%26autostart%3D1)

Helt galet!Jävla idioter! Undrar va de e för fel på vissa människor asså?!Så jävla onödigt, fattar inte vrf dom ska hålla på, va fan får dom ut av de lixxom?! Glad jag åkte ner tidigt i Lördags annars hade jag väll stött på stockholms idioterna oxå...! Då ska de ha vart rena kravaller ju... jag menar alvarligt talat, ge er! Helt sanslöst!

Vad i helvete skall man bråka och förstöra både omgivning och för andra människor? Ha?Helt ärligt och alla fucking skatte pengar som går till all förstörelse dom ställer till med, vem fan vill betala för deras jävla skit?! Inte jag iafl! IDIOTER! Ärligt fotbollsklubbarna  bör ju lätt stå för dessa kostnader!Så idiotiskt, e verkligen fly förbannad, har folk verkligen inget bättre för sig?!Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh lås in dom hela bunten! Jävla idioter fan ska dom hålla på för?!

Shit nu har jag sökt in till Universitetet Socionomprogrammet(210hp)! :D


OMG... känns lite overkligt, nervöst, undra om jag kommer in?!

Funderar på att söka några fristående kurser också som backup , finns inget som säjer att jag 100 kommer in på dem heller men då finns de iaf fler chanser att jag kommer in på något...

Jag är ju jäkelens intresserad av antropologi och sociologi även statsvetenskap intresserar mig en aning.

Men tänkte iafl söka kurserna Socialantropologi(30hp) och Sociologi grundläggande perspektiv(15hp) båda ger heltids studier då en termin.

Sen finns de ett Kandidatprogrammet i Globala studier(180 hp) som verkar mäkta intressant men mja... kanske dock är inne lite mer på de banor jag ville inrikta mej på förr dessutom verkar det ganska komplext... hmm men dock väldigt intressant som sagt...

Lite osäker men ska prata med dem på Studievägledningen på Tisdag för lite vägledning... går att söka kurser och program till den 15April så har knapp men tid nog att bestämma resterande val av kurser eller program!

 Spännande!


Måste se till å fixa den här terminen först ba :S de e ju en fördel lixxom...känns därför konstigt att börja planera och förbereda hösten redan.... men men på tal om de måste nog fortsätta här inlämninguppgift som ska in imon oxå har jag ju ett delprov att göra imon med...... segt.... distanskurser suger ganska mkt ibland.....eleverna är inte lediga men lärana är... give me a break lixxom men nä nä...

Aja  ha de gött allihop och GLAD PÅSK!

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja, vi känner varandra väl och umgås regelbundet
 Ja, Vi är bekanta
 Nej, men vi har snackat på Internet
 Nej, vi har aldrig träffats eller pratats vid

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards