~ღ~ De omnibus rebus et nonnullis aliis~ღ~

Alla inlägg under maj 2009

...speciellt inte nu...

Det finns inte många personer som jag släpper in... och ännu mindre anförtror mig åt....


Jag brukar dock försöka att inte dömma någon jag inte känner och ärligt i nya relationer så e de liksom från scratch varken på minus eller plus tillit, förtroende och respekt är något man ger och tar och bygger upp de genom att ge så förtjänar man det... däremot är det nån som väljer att anförtro sig åt mig så varsigod jag e inte den som sviker i första taget och aldrig utan anledning... men jag skulle aldrig ge mej själv till någon på de viset...inte i första taget...jag kan helt enkelt inte..det går inte... visserligen ger jag tillbaka alltså å jag kan öppna mej och ta emot även släppa in men jag öppnar mej inte och å släpper in så man kommer åt mej....DE krävs en hel del för att det ska hända... så e de ba... de e förmodligen något som man oxå lärt sej efter misstag och livserfarenheter....


Ibland händer de dock att man råkar blotta sitt yttersta innre och en del svageheter man har.... alla har sina svagheter lixxom... jag brukar dock inte visa dem jag kan visa mej sårbar och uttrycker känslor alltså de e inte det... men vissa grejer som inte rör någon annan än en själv det är oxå sånnt jag gärna håller för mej själv....

Det är så jag reder mej gärna på egen hand... allt för ofta är de få som förstår.... jag begär iof inte de men jag behöver inte heller höra nåns åsikt speciellt inte från nån som inte förstår!

Däremot som sagt när man råkar blotta något sådant för någon...de kan hända av olika anledningar... men då känns de iafl som jag aldrig någonsin vill prata med den människan igen...

Och då finns de en risk att jag snarare pushar iväg den personen...


Jag har aldrig vart en sån person som bryr mej så mkt om vad andra tycker,tänker eller säger ialf så sviker jag inte mina egna åsikter och liknande för någon annans om jag verkligen inte själv faktiskt tycker det, men ibland finns de folk som sätter ord på ens egna tankar som man egentligen aldrig skulle uttala själv.... och då blir det verkligt... mkt verkligt....och även väldigt sårbart ibland...

Jag kan erkänna mina fel och brister de har jag inga problem med....och

Jag kan ta det, jag står för det och härdar ut att visa mina svagheter...

Men jag tycker inte om det....

Och jag får inte ut något av att visa dem heller... för som sagt de rör endast mig och med de menar jag oxå att de inte direkt går ut över nån annan så de spelar egentligen inte någon större roll vad folk har att säga om dem... för de e bara jag själv som kan göra något åt dem! Jag är min egen domare ingen annan har rätt att dömma mej för dom vet definitivt inte hela historien och grundläggande orsaker....och främmst av allt de e inte dom som får leva med det....

Så e de!... Finns en poäng med de här inlägget men de e internt... så förstår om många inte fattar... invecklat...

Anyway folks för att säga det jag vill komma fram till i en mening;

I´m my own worst enemy!


Well fuck it... everything happens for a reason!


Haha oh ja... shit jag tror jag bojkottat Valborg sen jag vet itte när ärligt talat alla sådana där aftnar då folk ba MÅSTE ut å supa skallen av sej vare sej de e på pubar eller i parker oavsett om man e 14,18,20,25 eller 30 bast!

Gooosh been there done that! Overrated! Säjer jag ba... Fick iafl nog att fira valborg på det sättet iafl innan jag fyllde 20, ärligt Valborg e verkligen allra värst asså dessutom är de typ nästan varenda Valborg nått knas som händer,,, jo de e sant! Helt sjukt!

I år va ju itte heller nått undantag även om inte fylla va inblandat!

Dagen börja crazy , hade ju bestämmt mej för att köpa en soffa på ett annat ställe och avbeställt den jag hade beställt från Haléns för att ja denna jag hittat va 5000spänn billigare för de första sen va den snygg å liknande den jag egentligen ville ha! Anyway min käre far skulle då hjälpa mej med soffan, vilket jag inte räknat med men han erbjöd sej så ja gärna lixxom! Så vi titta på soffan men självklart blev de ju att vi hämta hem soffan några dagar senare än va vi planerat de e min farsa vi snackar om lixxom... lungt men eftersom soffan va på rea så va de ju lite nojjigt att dom skulle ta slut!

Anyway för å göra en lång detaljerad historia kort såkom iafl pappa å han kompis med soffan i morse, jag ba åå tack asså för all hjälp å bla bla men så ser jag ba eehh va e divanen? Pappas kompis ba ehh nån divan fanns inte! Jag ba pappa? Han ba aah ne men den fanns inte!

Jag ba nehe? Okej så istl för å ringa mej å säja de så köpte du ba en annan utan å fråga? Han ba aaa men va då den blir väll bra!

Asså den soffa han köpt va betydligt mindre än den jag skulle ha och så jäkelens obekväm plus att den kosta 1000spänn mer än den jag skulle ha!

Jag ba men pappa va faaan så kan du ju inte gö utan å fråga lixxom hallå? Va pysslar du med?

Anyway han blev skit sne för att jag inte ville ha den å jag va så omständig, jag ba men hallå ärligt du kunde la ringt mej från affären å ba sagt de att den soffan jag ville ha va slut åså hade vi fått avakta å wt!

Nä som sagt då blev han sne och gick! Jag ba jaha! Sen ringer min syrra å ba å berättar pappas version och han har fått de låta som att jag godkänt den soffa han kom med å att allt va mitt fel å  bla bla bla, Jag bah eh näää!

Så jävla typiskt honom att alltid få mej att se illa ut!

Ärligt ni förstår itte ni känner itte min farsa....

Iafl jag ringer honom sen å typ ba aa men seriöst jag kan inte ha den här soffan! Å så börja han mala sen klicka han mej... de gjorde han 3ggr sen vägra han svara jag baa men snälla vuxna människa!

Sen ringer han upp å ba a men vi hämtar den soffan å dom hade den du ville ha på ett annat ställe så vi kommer om en timme!

Jag ba ärligt kom å hämta denna soffan sen så what ever du behöver itte göra dej besväret å hämta den andra för asså jag vet jag kommer få höra detta halva mitt liv nu från alla håll å kanter att de va så omständigt å jag e så jobbig å bla bla bla....

Men då blev han givetvis sne då å börja skrika massa gojja! Iafl efter många om och men och massa skrik och gap så kommer dom hit hämtar soffan kör tebax den lämpar av lassar på den nya soffan den jag skulle ha och kommer hit! So visst fine de löste sig! Men jag fattar fan inte hur det kunde va jag som gjorde de omständigt?????!!!! Hur kan detta va mitt fel?

Jag har bestämmt att jag ska köpa en soffa vi vart å kolla på men sen finns inte den när dom ska hämta den och då köper man ba en annan soffa och kör hem till mej en soffa som jag aldrig sett förut dessutom som e dyrare och mindre utan att ens fråga mej först????????????????

Arrrhhhhhggg jag va så arg så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta och egentligen inte så mkt över soffan utan över min pappa, att detta e så jävla typiskt honom! Å sen bete sej så nonchalant å ba som att allt kretsar kring han å han gör aldrig några misstag utan allt e mitt fel för jag e ju alltid så jobbig och omständig å jag vet  inte allt!!!!!!!!!

Skit samma nu har jag iafl den soffan jag ville ha... sen att han e illsken och irriterad som ett bi ärligt orka!

Aja så e de... han kunde ju dock inte va alltför otrevlig mot mej för hans kompis var ju med så min stackars syster fick ta de sen... Han e sån samma sak om han blir sne på henne å inte får tag på henne då kan han ringa mej å va tvär sne!

Aaaaah....han kommer aldrig ändra sig.... han kommer alltid va sån... och ävenom man vet de e de svårt å vänja sig vid... dock e de ba å skita i....


Min syster däremot fick nog lite mer än va hon klara av dessutom en gnällig jävla pojkvän på det som endast ägnar sej åt grejer min syster egentligen skall hålla sig ifrån, å så med nya mediciner å extra känslig... stackarn, min älskling! Men hon klarar sig igenom detta med hon e så mkt starkar än va hon tror! Älskar henne så mkt så de finns itte ord!


Aaa iafl dagen har vart helt åt helvete iafl fick avboka massa kul idag skulle träffat å fikat med flera av min vänner! Fick iafl träffat si! Så kul itte sett henne på ett tag nu saknat henne!

Iafl kvällen har fortsatt crazy å nu börjar natten med fortsättning på crazy kan jag lova!

Well ha de gött måste dra mej nu! C ya!

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja, vi känner varandra väl och umgås regelbundet
 Ja, Vi är bekanta
 Nej, men vi har snackat på Internet
 Nej, vi har aldrig träffats eller pratats vid

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards